aanmelden

Ochtendsnack maakt je dikker

ochtendsnack maakt je dikker
ochtendsnack maakt je dikker
1 december 2011 -

Een snack in de ochtend is bijzonder nefast voor je dieet. Dat blijkt uit een onderzoek gepubliceerd in 'The Journal of the American Dietetic Association'.


Wanneer mensen tussen het ontbijt en de middag snacken, hebben ze minder kans om gewicht te verliezen. Snackers verloren gemiddeld 7% van hun totale gewicht, terwijl de niet-snackers op een 11% strandden. Volgens de onderzoekers komt dat vooral omdat snacken vaak nog gelinkt is aan ondoordacht eten. Je steekt maar wat in je mond, zonder na te denken of goed te kauwen.

Opmerkelijk genoeg had een ochtendsnack meer nadelige effecten voor het lichaam dan een snack in de namiddag. Hoe dat komt? "In de namiddag grijpen mensen sneller terug naar fruit of groenten", aldus de onderzoekers.

Beeld: Photonews

Wat vind jij?
Jouw mening

Er zijn nog geen reacties op 'Ochtendsnack maakt je dikker '.

Schrijf je in op onze nieuwsbrief

Registreer je snel en gratis op SHE.be en ontvang onze leuke nieuwsbrief.

Schrijf je nu in!

Verwante onderwerpen

She op Facebook

Carl Huybrechts schrijft dieetboek over Bart De Wever

carl huybrechts schrijft dieetboek over bart de wever

Tijdens de Antwerp Ten Miles zagen we hem al als een trouwe hond achter Bart De Wever aanlopen, en nu is ook duidelijk geworden waarom Carl Huybrechts in het kielzog van de politicus bleef. De voormalige sportjournalist Lees Verder

Carmen Pfaff wil eigen kookprogramma

carmen pfaff wil eigen kookprogramma

Koken zoals je moeder dat doet, het kan één van de invalshoeken zijn van Carmen Pfaff haar nieuwe kookprogramma. Waar dat kookprogramma zal worden uitgezonden is nog niet duidelijk. Momenteel is het managementbureau Lees Verder

Beste sommelier van België kan niet tegen drank: "Na twee glazen moet ik stoppen"

beste sommelier van belgie kan niet tegen drank na twee glazen moet ik stoppen

Jennifer Silvius is door de restaurantgids GaultMillau uitgeroepen tot beste sommelier van het land. "Maar ik kan absoluut niet tegen de drank." "Ik dronk mijn eerste glas wijn toen ik vijftien was. Ik werkte op dat Lees Verder

SHE Toppers
Naar mobiele versie van deze site