Ben je al lid van she.be? Meld je dan aan:
hoofdlettergevoelig en minimum 6 karakters.
Word lid - Wachtwoord vergeten? - Veelgestelde vragen
vorig artikelFrietjes lokken geen hartaanval uit
volgend artikelDavid Guetta ontwerpt Coca-Colafles
Er is goed nieuws voor de theeliefhebbers. Zwarte thee zou nog niet zo slecht voor onze gezondheid zijn. Het zou immers hoge bloeddruk verlagen, zo blijkt uit onderzoek. Eerder dachten onderzoekers dat thee de bloeddruk zou verhogen. Deze nieuwe en verrassende resultaten blijken uit een onderzoek van de Universiteit van Western Australia en publiceerde het tijdschrift Archives of Internal Medicine. Zwarte thee, dat ook de naam rode thee heeft, is de meest gedronken thee ter wereld.
Het onderzoeksteam onderzocht gedurende zes maanden het effect van drie kopjes zwarte thee per dag op de gezondheid. Zo ontdekten ze dat er een rechtstreeks verband bestaat tussen de daling van het aantal bloeddrukpunten en het drinken van thee. Ook in de medische wereld proberen steeds meer dokters natuurlijke middelen zoals thee in plaats van geneesmiddelen uit om patiënten met een hoge bloeddruk te helpen.
In eerder onderzoek bleek ook al dat zwarte thee alsook andere soorten thee zoals hibiscus de bloeddruk kunnen laten dalen. Dit is dus goed nieuws voor mensen die vaak last van hoge bloeddruk hebben of gewoon graag een kopje zwarte thee drinken. Het Verenigd Koninkrijk is met zijn 10 tot 15 koppen thee per week de koploper wereldwijd. In de westerse landen zijn dit 9 tot 10 koppen.
Daarbovenop heeft zwarte thee nog een ander pluspunt: het bevat bijna evenveel cafeïne als koffie.
Beeld: Photo News
Er zijn nog geen reacties op 'Zwarte thee verlaagt bloeddruk'.
Registreer je snel en gratis op SHE.be en ontvang onze leuke nieuwsbrief.
Eveline Hoste heeft samen met haar partner Bjorn De Wilde een Krav Maga Academy geopend. In dat instituut leren ze vrouwen en…
Bert van The Voice ziet er slanker dan ooit uit. De kilo's smelten weg sinds hij een maagoperatie he…
Laura Beyne mocht dit weekend voor de eerste keer met haar gesponsorde Peugeot op weg. Opvallend genoeg bedraagt …
Sergio Herman scheert hoge toppen met zijn driesterrenrestaurant 'Oud Sluis', maar stiekem denkt hij al een sluiting of overname van de zaak. Hij behaalde er 20/20 mee in de GaultMillau, hij gooide er hoge ogen mee in de top 50 van beste restaurants, maar nu denkt S Lees Verder
Lien Willaert is stilaan op een punt gekomen dat ze niet langer wordt aangesproken als 'de vrouw van Jan Verheyen', maar wel als 'de vrouw van de succesvolle kookboeken'. En terecht: ook haar nieuwe kookboek is een schot in de roos. Na Willaerts drie eerste bestsel Lees Verder
Vergeet oesters, gember en chocolade, want yoghurt is het beste afrodisiacum. Dat beweren enkele Amerikaanse onderzoekers die opmerkten dat mannelijke muizen meer aantrekkingskracht hadden op muizen van het andere geslacht na het eten van yoghurt. "De dieren voele Lees Verder