Ben je al lid van she.be? Meld je dan aan:
hoofdlettergevoelig en minimum 6 karakters.
Word lid - Wachtwoord vergeten? - Veelgestelde vragen
vorig artikelMcDonalds stopt met 'pink slime' in hamburgers
volgend artikelSuiker net zo gevaarlijk als sigaretten en alcohol
1 blikje lightfrisdrank per dag. Meer is er niet nodig om na bijna 10 jaar de kans op een hartaandoening te verdubbelen. Dat blijkt uit een studie bij 2.657 proefpersonen.
"Lightfrisdranken helpen je niet af van je neiging om zoetigheid te eten. Dat leidt tot extra kilo's, wat slecht is voor je hart. Mensen die elke dag zo'n lightfrisdrank dronken, hebben 61% meer kans op vaatziekten dan zij die geen frisdrank dronken", vertellen professor Luc Van Gaal van het UZ Antwerpen en onderzoekster Hannah Gardener van de Universiteit van Miami in een krant van De Persgroep.
Beeld: Photo News
Ludwina 05 februari '12 om 01:15 Ongepast? ID=1208892 / GEBRUIKER=1047100
En na hoeveel jaar heb je kans op een hartaandoening als je 1blikje gewone frisdrank per dag drinkt?
Registreer je snel en gratis op SHE.be en ontvang onze leuke nieuwsbrief.
Belgische kinderen eten niet gezond. Ze krijgen veel te veel zout, vetten en eiwitten binnen. Grote boosdoener is de koemelk. Qua …
Tante Kaat heeft vaak opmerkelijke huis- en tuintips, maar deze week komt ze met een wel erg gevaarlijk tipje uit de hoe…
Koen Wauters moest noodgedwongen zi…
Belgische kinderen eten niet gezond. Ze krijgen veel te veel zout, vetten en eiwitten binnen. Grote boosdoener is de koemelk. Qua gezonde voeding scoren onze kinderen niet erg hoog, hun dagelijkse portie groenten en Lees Verder
Woestijnvis maakt flink schoon schip op VT4. Nadat Veronique De Kock, Ann Van Elsen en Peter Van Asbroeck al moesten verhuizen naar VIJFtv, staat nu ook Goe Gebakken eenzelfde lot te wachten. Volgens TvFamilie zou Woestijnvis vinden dat Goe Gebakken beter bij een vr Lees Verder
De tijd dat vegetariërs als zonderlingen werden beschouwd ligt ver achter ons. In elk restaurant staan tegenwoordig vegetarische gerechten op het menu, zelfs bij de topchefs van het kaliber Peter Goossens. Steeds meer jongeren worden vegetariër. Wat drijft hen? Mar Lees Verder