Ben je al lid van she.be? Meld je dan aan:
hoofdlettergevoelig en minimum 6 karakters.
Word lid - Wachtwoord vergeten? - Veelgestelde vragen
vorig artikelSuiker even gevaarlijk als alcohol en tabak
volgend artikelZuppa is beste soepbar van Vlaanderen
Als je je kind een gezonde levensstijl wil aanleren, kan je ze beter in de keuken betrekken. Zo zouden ze gezonder gaan eten. Dit hebben onderzoekers van de City University in Londen ontdekt. Na de kinderen kooklessen gegeven te hebben, bleek dat ze nadien meer groenten en fruit aten.
Nog een andere studie van 'School Food Trust' bewijst hetzelfde. Kookclubs op scholen voor 4- tot 8 jarigen hadden een positief effect op de kinderen. De kinderen leerden niet alleen koken, ze werden ook bewuster van wat ze in hun mond stoppen.
Onderzoeker Martin Caraher: "De maaltijden die ouders en hun kinderen bereidden na de kooklessen bevatten minder suiker en minder vet. Bovendien werd er minder gebruik gemaakt van microgolfovens en kant-en-klaarmaaltijden." Volgens hem kunnen de kinderen via de kooklessen hun ouders gezonder laten koken door de receptjes die ze meekrijgen. "Zo wordt hun enthousiasme om gezond te koken aangewakkerd", besluit hij.
Beeld: Photo News
Registreer je snel en gratis op SHE.be en ontvang onze leuke nieuwsbrief.
Koen Wauters moest noodgedwongen zi…
Sofie van Moll verwacht in juli haar eerste kindje en nu …
"Ik ben een opgewekte man en geniet van het leven. Maar ik …
Belgische kinderen eten niet gezond. Ze krijgen veel te veel zout, vetten en eiwitten binnen. Grote boosdoener is de koemelk. Qua gezonde voeding scoren onze kinderen niet erg hoog, hun dagelijkse portie groenten en Lees Verder
Woestijnvis maakt flink schoon schip op VT4. Nadat Veronique De Kock, Ann Van Elsen en Peter Van Asbroeck al moesten verhuizen naar VIJFtv, staat nu ook Goe Gebakken eenzelfde lot te wachten. Volgens TvFamilie zou Woestijnvis vinden dat Goe Gebakken beter bij een vr Lees Verder
De tijd dat vegetariërs als zonderlingen werden beschouwd ligt ver achter ons. In elk restaurant staan tegenwoordig vegetarische gerechten op het menu, zelfs bij de topchefs van het kaliber Peter Goossens. Steeds meer jongeren worden vegetariër. Wat drijft hen? Mar Lees Verder