Ben je al lid van she.be? Meld je dan aan:
hoofdlettergevoelig en minimum 6 karakters.
Word lid - Wachtwoord vergeten? - Veelgestelde vragen
vorig artikelMaastrichtse chef presenteert 'Masterchef' in Nederland
volgend artikelGenetische code van de appel gekraakt
Broccoli en bakbanaan kunnen helpen in het beperken van de ziekte van Crohn. De darmziekte komt steeds vaker voor in samenlevingen waar groenten en fruit minder op het menu staan.
Bij de ziekte van Crohn dringen bacteriën in de darmwandcellen binnen. Hierdoor kan de darmwand ontstoken raken. Tijdens het onderzoek van de Universiteit van Liverpool werd er gekeken welke invloed prei, appel, broccoli en bakbanaan op de vasthechting van deze bacteriën aan de darmen had. Volgens de onderzoekers hadden prei en appel geen enkele invloed op de ziekte van Crohn. Maar broccoli en bakbanaan deden de kans op binnendringen van bacteriën met 45 tot 82% verminderen.
De onderzoekers besluiten dan ook dat het voornamelijk de vezelrijke groenten en fruit zijn, die de ziekte van Crohn beter onder controle kunnen houden.
Er zijn nog geen reacties op 'Broccoli en bakbanaan helpen bij darmziekte'.
Wendy Van Wanten kwam weer maar eens in opspraak. Reden deze keer was haar wagen, een Mercedes ML, die ze volgens kwatongen van P…
Michel Daerden werd vooral bekend omwille van zijn alcoholische uitlatingen. Maar wat je misschien niet wist, is dat de voormal…
Jan Smit is amper 26 jaar oud, maar is reeds papa en heeft een vaste relatie. "Maar seks blijft belangrijk." "Zolang je verslingerd ben…
Chocoladefanaten kunnen zich vanaf nu voluit uitleven: je gedroomde chocoladereep kan je momenteel bij Chocstar zelf samenstellen. Ten eerste kies je de basischocolade: wit, melk of puur. Deze keuze zal hoogstwaarschijnlijk nog niet te moeilijk zijn, maar hierna moe Lees Verder
Van plan op dieet te gaan? Dan lees je best onderstaand artikel niet. Het zou je dieetzin wel eens kunnen wegnemen. Vrouwen volgen zo'n 5 diëten doorheen hun leven. Sommigen gaan nog veel verder en proberen maar liefst 10 verschillende afvalraces uit. Die variatie Lees Verder
Wetenschappers beweren dat suiker even gevaarlijk is voor de gezondheid als sigaretten en alcohol. Suiker, dat vooral overvloedig aanwezig is in frisdranken, veroorzaakt namelijk obesitas, kanker, leveraandoeningen en ha Lees Verder