Ben je al lid van she.be? Meld je dan aan:
hoofdlettergevoelig en minimum 6 karakters.
Word lid - Wachtwoord vergeten? - Veelgestelde vragen
vorig artikelKok vindt gefritueerd bier uit
volgend artikelBier blijft feestdrank bij uitstek
Mensen die iedere dag een tot twee kopjes koffie drinken, hebben meer kans op een langer en gezonder leven. Dat blijkt uit een Grieks onderzoek.
Tijdens de proef werden de inwoners van het Griekse eiland Ikaria gevolgd. Het eilandje staat bekend om zijn oude inwoners. Zo is ruim een derde van de bevolking ouder dan 90 jaar. Op het eiland heerst een lange traditie van koffie drinken. Volgens de onderzoekers consumeerden 56% van de inwoners iedere dag een tot twee kopjes koffie. De aders van deze proefpersonen bleken veel elastischer te zijn dan die van degenen die nooit of amper koffie dronken. Doordat de aders in een betere staat verkeerden, hadden deze inwoners ook minder kans op hartziekten.
Maar ook hier schaadt overdaad, want uit het onderzoek blijkt dat degenen die drie of meerdere kopjes koffie per dag dronken de meest ongezonde aders van allen hadden.
Er zijn nog geen reacties op 'Koffie wondermiddel voor langer leven?'.
Registreer je snel en gratis op SHE.be en ontvang onze leuke nieuwsbrief.
Davy Gilles en Sasha Rosen zijn net één jaar de trotse ouders van hun zoontje Beau. En nu heeft die oogappel voor een leuke verrass…
Een van de strafste namen van het nieuwe seizoen van 'Expeditie Robinson' zou niemand minder dan Lesley-Ann…
Belgische kinderen eten niet gezond. Ze krijgen veel te veel zout, vetten en eiwitten binnen. Grote boosdoener is de koemelk. Qua …
Belgische kinderen eten niet gezond. Ze krijgen veel te veel zout, vetten en eiwitten binnen. Grote boosdoener is de koemelk. Qua gezonde voeding scoren onze kinderen niet erg hoog, hun dagelijkse portie groenten en Lees Verder
Woestijnvis maakt flink schoon schip op VT4. Nadat Veronique De Kock, Ann Van Elsen en Peter Van Asbroeck al moesten verhuizen naar VIJFtv, staat nu ook Goe Gebakken eenzelfde lot te wachten. Volgens TvFamilie zou Woestijnvis vinden dat Goe Gebakken beter bij een vr Lees Verder
De tijd dat vegetariërs als zonderlingen werden beschouwd ligt ver achter ons. In elk restaurant staan tegenwoordig vegetarische gerechten op het menu, zelfs bij de topchefs van het kaliber Peter Goossens. Steeds meer jongeren worden vegetariër. Wat drijft hen? Mar Lees Verder